22 Mayıs 2017 Pazartesi

Her Şeye Rağmen Sevebilmek


 Çoğumuzun isteyip de başaramadığı şey. “Her şeye rağmen sevebilmek?
Kadim öğretiler, herkesi sev, dost, düşman ayrımı yapmadan kalbini herkese aç, anlayış göster, hoşgörülü ol, herkesi olduğu gibi kabul et deseler de bu deyişleri, günlük yaşantımızda uygulamak hiç de kolay değil. Ben, “Her şeye rağmen sevebilmek“ işine tersten başlamışım. Çevremdekilerin, beni, her şeye rağmen sevebilmeleri için elimden geleni yapmışım. Söylemediklerimi söyledi, düşünmediklerimi düşündü, yapmadıklarımı yaptı” demişler, ben ise “her şeyi rağmen seni sevmeye devam edeceğim, önemli olan dostluk ve sevgi” diyerek yapılanların üzerine kocaman bir sünger çekmişim. Özetle huzur bulacağım derken huzurumu kaybetmişim.

Artık “Her şeye rağmen sevebilmek” adına, yapılanları sineye çekip üzerlerini örtmek yerine her kim ne yaptıysa onu/ları, oracıkta bırakmanın en doğru hareket olacağına inanıyorum. Her ne olduysa, öfkelenmeden, üzerinde kafa patlatmayı bırakarak, normal yaşantımıza devam edelim diyorum. Çünkü sürekli olarak tek bir olaya kafa patlatarak, bir sonrakinde nasıl davranacağımızı planlayarak, yaşantımızda olmaması gerekenlere enerji veriyoruz ve de hiç de arzu etmediğimiz sonuçlar oluşuyor. Unutmayın ki her kim, ne yaparsa yapsın, bir önceki seçimini dengelemek için başka bir seçim yapar. Örneğin, gün içinde bir şeyleri bastırarak etrafınızda insanları, her şeye rağmen sevmeye çalışırsınız, bastırdığınız enerji kendisini dengelemek için akşam eve geldiğinizde, sevdiğiniz insanlar da ifade bulur. Her şeye rağmen sevmenin daha kolay olacağı insanları, her şeye rağmen sevmemiş olursunuz. Olanları orada bırakmadan, sürekli size yapılanlar üzerinde düşünerek, intikam planları oluşturup birilerinin ipliğini pazara çıkartabilirsiniz. İnsanlara dayanamıyorum diyorsanız, önce onları düşüncelerinizden ve dilinizden bırakmayı deneyin. Affetmeden, nefretinizi bastırarak onları sevmeye çalışmayın. O benim eğitmenim, onun sayesinde sabrı, tölere etmeyi öğreniyorum diyorsanız o başka tabii.

Kadim bilgiler, Her şeyi oluruna bıraktığımızda sevgi ve ışığın yükseldiğini ve daha görünür hale geldiğini söylerler. "Tamam, bıraktım, fakat sevgi, ışık falan deneyimlemiyorum" diyorsanız, içinizde öfke olduğu sürece, maalesef bırakmamışsınız demektir. Bu şekilde her şeye rağmen sevemezsiniz. Çünkü karanlıktayken ışık görülmez. Loş ışık, ilk başlarda romantik bir seçim gibi görünebilir fakat ne kadar iyi kalpli bir insan olursanız olun, loş, aydınlık, karanlık her neyi seçtiyseniz sonuç seçiminizle bağlantılı olacaktır.

Keşke eğitim sisteminde nasıl bırakacağımıza dair bir ders olsaydı. Fakat yok!. Bu yüzden de bırakmayı öğrenmek bizim işimiz. Hadi, şimdi başlayın; sizi rahatsız eden bir kişiyi hatırlayın ve o olayı ve kişiyi bıraktığınızı hayal edin, sanki gerçekmiş gibi olsun. Bakın bakalım nasıl hissedeceksiniz?

Her Daim sevgi ve Işıkla


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder