15 Mayıs 2016 Pazar

Tasarruf Etmenin En Garantili Yolu


Ben tasarrufa çok inanırım. Arada sırada ailem, cimri olduğum konusunda takılsa da tutumlu bir insanım. Kısaca bir şeylerin etinden sütünden yararlanmak çok hoşuma gider. Geçenlerle Lama Zopa Rinpoche’nin “Bodhisattva Attitude, How to dedicate your life to Others” kitabını okurken enteresan bir bilgi dikkatime çekildi. Lama Zopa Rinpoche, öfke, kıskançlık, nefret, hırs ve bağımlılıklardan arındıkça mali durumunun daha da düzeleceğinden bahsediyordu. Biraz düşününce bu tespitin çok doğru olduğunu kanaat getirdim. Nasıl mı? Anlatayım;

Eminim, sırf moda olduğu için ya da arkadaşınız ısrar etti diye satın alıp da bir kere bile giymediğiniz ayakkabı, çanta ya da elbiseniz vardır ya da popülaritenizi arttırmak adına birtakım aktivitelere katılmış ya da değerli eşyalar satın almış olabilirsiniz. İşte bizleri, har vurup harman savurmaya iten, bütçemizi altüst eden düşmanlar o bir türlü bırakamadığımız negatif enerjilerdir.

Kişisel gelişim konularına ilgi duymaya başladıktan sonra kendimi daha iyi tanıma fırsatını elde ettim. Beni gerçekten mutlu eden şeylerin, o zamana yaptıklarımın değil de yapmadıklarım yani hayalimin peşinde koşmak olduğunu keşfettim. Örneğin nefese başladıktan bir sene sonra alışveriş bağımlığıma son verdim. Artık bir sürü ayakkabı ve elbisem yok, yani dolabımdaki kıyafetlerim azaldı, artık uzun saatler çalışmıyorum, artık insanlara özel olduklarını hissettirmek için pahalı hediyeler almayı seçmiyorum. Aksine hayallerimi gerçekleştiriyorum. Bunu yaparken de bol bol tasarruf yapıyorum. İşte size bir takım rakamsal veriler; işimden ayrıldıktan sonra dokuz sene boyunca yaptığım tasarruf tutarı, 23 yıllık iş hayatında yaptığım tasarrufun iki katı oldu. Hatta kurumsal hayatta çalışırken kazancım daha fazlaydı. Siz de benim gibi “sizi mutlu edeceğini” zannederek bütçenizi sarsan bir sürü harcamalar yapmış olabilirsiniz..

Bence bu durumun böyle devam etmesi gerekmez. Kendinizi tanımanıza yardımcı olacak kişisel gelişim konularına harcayacağınız paraya da zamana da acımayın.. Kendinize ruhsal olarak iyi bakın ki bankadaki birikiminiz daha da artsın.

Her Daim Sevgi ve Işıkla

Nefestr.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder