6 Kasım 2013 Çarşamba

Kendin Olmak!


Yaşamım meydan okumalarla geçti. İş hayatındayken eleman seçimlerinde dahi en zorlu olana yönelir, çoğunlukla diğerlerinin ümidini kestiği kişilere yatırım yapmayı seçerdim. İş hayatım ile yakın çevremdeki meydan okumaların türleri birbirinden farklı olsa da sonuç değişmiyordu. Her meydan okuma beni kendimden daha da uzaklaştırıyordu. Bazıları kendinden uzaklaşmak için sigara ve alkolü seçerdi, bense meydan okumaları…..

Bir de kendime güçlü bir motivasyon kaynağı icat etmiştim.  Bu kaynağın teması “bu sefer en çok faydayı nasıl sağlayabilirim” di.  Bu süreci zamanla, daha ilerilere taşıdım. Artık, izin almaksızın, “zorlama” tekniğini kullanarak fayda sağlıyordum. İyi niyet, çok çalışma, verimli sonuç bunların hepsi tamamdı, ancak açık bir nokta vardı. Ne ben, ne de diğerleri mutluydu. Bir müddet, asıl yardıma ihtiyacı olanın ben olduğumu kabul etmiş gibi davranarak yani  “Mış” gibi yaparak meydan okuma projelerine devam ettim. Bu seferki motivasyonumun teması; “ önce ben keşfedersem diğerlerine daha çok faydalı olabilirim” di.  Tam ve bütün olduğuna düşünmek güzel bir düşünceydi, ancak mutsuzken mutluymuş gibi görünmek doğru değildi. Bu yüzden de kendim olmanın ne anlama geldiğini keşfetmeye karar verdim.  Beni benden uzaklaştıranları fark etmeye odaklandım. Nefes çalışmaları ve meditasyondan destek aldım. Nerede fikir aykırılıkları, yargılamalar, aşırı koruma içgüdüsü, kızgınlık, pişmanlık var ise işte o anlar benim kendimden uzaklaştığım anlardı. Evet, her zıtlık beni kendimden uzaklaştırıyordu. Olanı olduğu gibi kabul edip sevmek ise beni kendime daha çok yaklaştırıyordu.

Hadi siz de; Yaşamınızda en çok yargıladığınız, kendinizden uzaklaştığınız anlara “Nefes Farkındalığı”(*) ile bakın.  Onları olduğu gibi sevmek için neler gerekiyor? Olanı olduğu gibi sevmek mümkün mü? Olanı olduğu gibi sevmiş olsaydınız şu an ki yaşamınız nasıl olurdu?

Hadi bu soruların yanıtlarını tek tek bulun! Denemeden yazdıklarımın iyi bir fikir olduğunu anlayamazsınız.

Her Daim Sevgi ve Işıkla



(*) Nefes Farkındalığı Egzersizi için, “Diren! Gerçeğim”, “Nefes Farkındalığı I”, “Nefes Farkındalığı II” ve “Nefes Farkındalığı III” “Nefes Farkındalığı IV” başlıklı yazılara göz atabilirsiniz. Nefes Farkındalığının etkisini hissedebilmek için en az altı haftalık bir uygulamayı tamamlamanız tavsiye edilir.)





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder