11 Eylül 2013 Çarşamba

“Nefes Farkındalığı” Tekniği ile ilgili Sorular



Bugünkü yazımda; “Nefes farkındalığı” tekniğini uygulamaya başlayanlardan gelen sorular ve bu sorulara verdiğim yanıtları paylaşacağım.  

1-     20 dakikalık uygulama süresince “Nefes alıyorum, nefes veriyorum mantralarını içimden söyleyeceğim ama uzun nefes alıyorum ya da kısa nefes alıyorum arkadan da nefes alıyorum bedenimi rahatlatıyorum mantralarını tekrarlamak gerekirken sanki zihnimi sürekli aktif tutmak zorunda kalacakmışım gibi bir şey olmuyor mu?

Derin ve rahat nefes alış verişimizi mantralar ile senkronize ettikçe bedenimizde neler olduğunu, zihnimizden neler geçtiğini fark etmeye başlarız. Ve böylece asıl amacımız olan tüm dikkatimizi içinde bulunduğumuz ana verme hali oluşur. Bu sebeple “Nefes farkındalığı” tekniğini uygularken “ zihnin aktif olması” normaldir.


2-     20 dakika içinde bu 4 mantrayı sırası ile söylemek istiyorum ama ya yetişemezsem, hepsini söylemeye yetişemezsem şeklinde içsel gerginlik olacak? 20 dakikaya tüm mantraları sığdırmaya mecbur muyuz?
  
 Derin ve rahat nefes aldığınız için nefes alıp verirken mantraları aklınızdan geçirdiğinizde her bir mantra bir nefes alış ya da veriş süresine kolayca sığar.  

İsterseniz her hafta farklı grup egzersizini ya da 2-3 hafta sürekli ilk dörtlünün ilk egzersizini yaparak ta uygulamaya devam edebilirsiniz. Kendinizi bir sonraki egzersize geçmek için rahat hissettiğinizde diğer gruba geçebilirsiniz.

3-     Sanıyorum hiçbir insan travmasız değil ve günün birinde herkesin iç çocuğu ile çalışması gerekebilir. İç çocukla çalışma yapmak için günümüzde bir sürü telepatik yöntemler var. Bugünlerde düşünüyorum ve sadece nefes egzersizleri ile insanın geçmişte yaşadığı travmaları onarması mümkün mü?

Özellikle nefes teknikleri ile birlikte uygulayacağınız “Nefes farkındalığı” yani meditasyon çalışmaları ile travmaların onarılması mümkündür. Ancak kısa süreli kazanımlar yerine uzun bir yolculukta olduğunuzu varsayarak beklenti yaratmadan uygulamaya devam etmenizi öneririm.
  
4-     Dört aşamalı nefes egzersizi  dikkatimi çekti, bu konuyla ilgili  toplam zaman dilimi nedir uygulama her gün mü yapılmalı?

“ Nefes farkındalığı” egzersizini yaparken ilgili yazı başlığında belirtilen her uygulama içeriğini bir hafta süresince uygulayın. Bu uygulama dört haftalık bir çalışma gibi gözükse de dört haftayı bitirdikten sonra da uygulamanıza devam etmenizi öneririm.  6 haftaya tamamladıktan sonra algılarınızdaki değişimi daha rahat fark edersiniz. Ayrıca ileride " duygu farkındalığı" tekniğinden bahsedeceğim. Bu tekniği uygulamadan önce en azından 6 hafta "nefes farkındalığı” yani meditasyon çalışmasını yapmış olmak önemlidir.  


Her Daim Sevgi ve Işıkla


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder