17 Ağustos 2015 Pazartesi

Dehanın %1’i İlham %99’u Ter



Ünlü dehalardan Edison şöyle bir sırrı bizlerle paylaşmış; “Deha’nın yüzde biri ilham, yüzde doksanı terdir”   

Bu sözü, deneyimlerinizi dikkate alarak analiz ettiğinizde çok doğru olduğunu fark edersiniz. Örneğin geçen sene yeni bir kitap yazmakla ilgili ilham geldiğinde “hım ne kadar güzel bir fikir, evet bu konuda bir şeyler yazayım, hem kendim öğrenir hem de öğrendiklerimi insanlarla paylaşırım “  şeklinde düşünmüş. Akabinde harekete geçmek yerine zamanımın çoğu “Neler yazabilirim? İçeriği nasıl oluşturabilirim? İnsanların anlayabileceği bir şekilde nasıl yazmalıyım?” şeklindeki düşüncelerle geçirdim. O kadar çok düşüncelere dalmıştım ki tembellik hali beni ele geçirmişti.  

Çok şükür ki, ter dökmeye karar verdiğim an geldi ve harekete geçtim. O ana kadar zihnimde uçuşan tüm fikirleri kağıda döktüm. Sonrasında ise bu fikirlerin  aralarındaki bağlantıları oluşturdum. Tüm bunlar gerçekleşirken yeni ilhamlar gelmeye başlamıştı. Aniden gelen ilham anları, çok güzeldi. Keyifleniveriyordunuz.  Hiç bir şeyin önemi yokmuş gibi geliyordu. Hatta hayat yolunuz daha da netleşiyordu.  Edison’un söylediği gibi terlemeden bir şeyler olmuyordu.

Düşünmek, kafa yormak güzeldir. Fakat düşünmenin suyunu çıkarmak doğru değildir. Düşünceleri serbest bırakmak, insanı rahatlatır. Bu yüzden de aşırı düşünen insanlara yazmak iyi gelir. Gerçek bir zihinsel rahatlama için bence bol bol yazın.. günlük tutun.. Az düşünen daha çok yol alır.

Yaşam sloganınız “%1 Ter %99 ilham yerine %99 ter %1 İlham “ sloganı olsun

Her Daim Sevgi ve Işıkla


www.nefestr.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder