4 Ocak 2015 Pazar

Hiç Bir Şey Hayal Ettiğimiz Gibi Sonuçlanmaz



Bazen hoşumuza gitmeyen şeyler  olur. Köşeye sıkışmış gibi hissederiz kendimizi. Her ne yapıyorsak bırakıp gitmek isteriz. Tüm bunların sebebi artık bize hizmet etmeyen bakış açılarıdır. Onlarla o kadar çok sıkı fıkı oluruz ki yaşamımızda yarattıkları acıyı fark edemeyiz hatta bu acının doğal olduğunu düşünürüz.  Bu da bizi hayallerimizin hiç bir zaman gerçekleşmeyeceği yanılgısına düşürür.

Ben de geçmişte “ne yaparsam yapayım yeterli olmuyor” bakış açısı ile bütünleşmiştim. Bir başarının tadını çıkartmadan bir diğerine yelken açıyordum. Dur durak bilmeden bir şeyler yapmak beni öfkeli ve huzursuz yapmıştı. Bunun üzerine başarının peşinde koşmayı bıraktım. Fakat bu da benim depresyona girmeme sebep olmuştu. Neyse ki yaptığım ruhsal çalışmalar sayesinde sıkı sıkıya tutunduğum bakış acılarının bende acıya sebep olduğunu, bu acıyı çekmek zorunda olmadığımı yani her zaman farklı seçeneklerimin olabileceğini, her şeye rağmen bu dünyada güzel şeylerin olduğunu anladım. Artık hayat, deneyimlerim, çevrem daha farklı görünmeye başlamıştı. Örneğin; Çok cesaretli olmadığıma düşündüğüm halde doğru dürüst yolun olmadığı, çok az insanın yaşadığı yerlere tek başıma dolaşmaya gittim ve bundan çok keyif aldığımı fark ettim. Zihnime düşen endişe ve korkulara kulak asmamak bana çok iyi gelmişti. Bildiklerimin ötesinde bir şey vardı ki işte o “ Hiç bir şeyin hayal ettiğim gibi gerçekleşmeyeceğiydi”. Endişe ve korkularıma kulak asmadıkça negatif hayallerin peşinde koşmayı bırakmıştım. Ne mutlu bana ki artık beni geliştiren, büyüten şeyler oluyordu”

Geçmişi hatırladıkça bakış açımı geliştirmenin, genişletmenin ne kadar önemli olduğunu fark ediyorum. Gerektiğinde acı ve korkuyla yüzleşmeyi seçiyorum. Sürekli olarak güvenli bir alanda olamayacağımı bilmek her şeyi kolayca oluruna bırakmamı sağlıyor. Biliyorum ki bazı kitaplar da yazılanlar çok doğru, güzel şeyler yaratmak için risk almak gerekiyor. Kabul edemediğim her adım beni farklı bir boyuta taşıyor. Belki de yaşamıma giren insanlar kah kuyumu kazarak, kah düzmece şeyler kurgulayarak beni hayallerimle buluşturuyorlar. Beni hayallerimle buluşturacak kadar cömert oldukları için onlara çok teşekkür ediyorum.

Evet artık çok iyi biliyorum, hiç bir şey geçmişte hayal ettiğim gibi sonuçlanmayacak...daha güzel şeyler olacak.. Çünkü bana hizmet etmeyen bakış açılarıma tutunmayı bırakmayı seçiyorum...

Her daim sevgi ve ışıkla





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder