17 Ağustos 2015 Pazartesi

Gerçek Düşman Kim?


Negatif duygular bir kere ortaya çıkmaya görsünler huzurumuzu bozup sağlığımıza zarar verirler. Bu yüzden de gerçek düşmanın negatif duygular olduğunu söylemek hiç de yalan olmaz. Bazı şeyleri “bu bana iyi gelmiyor “ diyerek nasıl bir kenara bırakabiliyorsak, negatif duygular için de aynı şeyi yapabilmeliyiz. Çünkü saygısızca davranmak, suiistimal etmek ve edilmek, aldatmak, yalan söylemek, hayallerimizden vazgeçmek, sevdiğimiz insanları üzmek vb. gibi negatif aktivitelerin kaynağı negatif duygulardır.

Düşman olarak belirlediğimiz bazı insanlar, bize kötü davranıyor olabilirler. Fakat hepsinin günün birinde değişme potansiyeli vardır. En azından onlarla birlikte olmadığımızda tehdit olmaktan çıkarlar. İç düşmanın yarattığı etki ise daha yıkıcıdır. Onlarla ilgili bir şeyler yapılmadıkça her yere bizimle birlikte gelirler. Huzuru bozan, hatta ileride fiziksel rahatsızlıklar yaratma potansiyeli olan iç düşmanlar için nasıl bir strateji uygulayacağınızı bir an evvel belirlemekte fayda var. Evinize hırsız girdiğinde ertesi gün ne tür bir tedbir alacağınız konusunda eminseniz iç düşmanlar için de aynı netlikte olmak gerekir. Bunun için çok para harcamak da gerekmez. Eğer istersek onlardan özgürleşmek ya da etkilerini azaltmak mümkün. Bunun için zihni sakinleştirerek onları fark edebilir hale getirmek gerekiyor.

Ben bu düşmanlarla savaşırken önce zihnimi sakinleştiriyorum (nefes yapıyorum). Onları anlayabilmek için ve onlarla zaman geçirip haklarında bilgi topluyorum. ( meditasyon yapıyorum)  Bu bilgilerle nasıl yol alacağım konusunda ise bildiğim, tanıdığım hocaların hayat hikayelerinden ve Budist öğretilerden faydalanıyorum.

Her daim Sevgi ve ışıkla


kaynak: 4 noble truth


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder