7 Aralık 2011 Çarşamba

Yardım Etmenin Dayanılmaz Çekimi

Geçmişte batının en hızlı “Yardım Şerifi” olduğum zamanlarda; diğerlerinin hayatlarına müdahale etme konusunda çok başarılıydım. Müdahale etme işinin bendeki adı “Yardım Etme” idi. Sizden talep edilmedikçe yardım etmeyin tarzı farkındalık yazıları dikkatime çekildiğinde; bu yazılara “ne yani kimseye yardım etmeyip hep bana hep bana mı yapacağız?” şeklinde tepki gösterirdim. Bu durum, insanlara yardım etmenin sadece ve sadece kibrimi besleyen ritüeller olduğunu fark edene kadar devam etti. Ve o günden sonra kibrime hizmet etmeden insanlara yardım etmenin yolunu bulmaya niyetlendim. Ve zamanla “gerçek yardım etme”nin kendi bildiğimin ötesinde birçok değişik yolu olduğunu fark ettim. Bugün keşfetmiş olduğum yardım ritüellerini sizlerle paylaşmak istiyorum.
Öncelikle size içini açan, sorununu paylaşan kişileri koşulsuz dinlemekle başlayın. Yani zihninizden hızla geçen o güzel fikirlerinizi paylaşmak yerine susun. Susun ama tam bir sessizlik olsun. İçinizden konuşmayın, söylenenleri yargılamayın, herhangi bir fikir yürütmeyin, bırakın anlattıklarını dinlediğiniz kişi koşulsuz dinleniyor olmanın tadına çıkarsın. Eminim, yarattığınız bu özel alan için sizi her zaman şükranla hatırlayacaktır. Hatta bu uygulamayı hayatınıza sürekli uyarladığınızda popülerliğinizin gittikçe artacağından emin olabilirsiniz.
Diğer bir yardım ritüeli ise insanların sizin için bir şey yapmalarına izin vermektir. Birileri sizin için bir şey yapmak istediğinde “gerçekten gerek yok ben yapabilirim” veya “ gerçekten yapmak istediğine emin misin” şeklinde sanki istemediği halde sizin için bir şey yapıyor olduğunu ısrarla hatırlatarak kendisini kötü hissetmesine sebep olmayın. Size yardım etmekten onu mahrum bıraktığınızda, o da başkasına bir şeyler vermenin sunacağı cömertlik hissini deneyimlemekten mahrum kalacaktır. Bırakın istediği gibi olsun ve onun cömertlik hissini deneyimlemesine yardımcı olun. Çünkü gerçek cömertlik önce o hissi hissetmekle hayata geçer, tıpkı sevgi, şefkat ve diğer hislerde olduğu gibi.
Bir diğer yardım ritüeli de kendi mutluluğunuzu bir an evvel keşfetmenizdir. Belki şu an içinizden “benim mutlu olmamın diğerlerine faydası ne olabilir ki?” şeklinde düşünceler geçiyor olabilir. 2 sene önce ilk defa Dalai Lama’nın Dharamshala’daki eğitimine katılmıştım. Dalai Lama’yı göreceğim için çok heyecanlıydım. Eğitimin başlama saati geldiğinde Dalai Lama hepimize gülümseyerek selam verdikten sonra kendisine ayrılan bölüme doğru yürüdü ve eğitimine başladı. Eğitim bittikten sonra yalnız kaldığımda kendimle ilgili önemli bir şeyi fark ettim. O günkü eğitim süresince zihnimden yargılamaya dair herhangi bir düşünce geçmemişti. Kendimi sadece huzur içinde hissetmiştim. Karmaşa, sorgulama v.s. den eser yoktu. Dalai Lama’nın eğitimde bulunan diğer herkesin de aynı deneyimi yaşadığından emindim. Dalai Lama kendinde olanı büyük bir cömertlikle hepimize yansıtmıştı. Siz de kendi mutluluğunuzu keşfedip sürekli bu hissi hissettiğinizde tıpkı Dalai Lama’nın yaptığı gibi diğer insanların da aynı duyguyu hissetmesine yardımcı olabilirsiniz.
Bahsedeceğim son yardım ritüeli ise şükran duymak. Gün içinde sonucu garantilemek adına sürekli negatife yöneldiğinizi fark etmiş olabilir misiniz? Evet çoğunlukla negatife yöneliyoruz. Çünkü bu şekilde daha başarılı olacağımıza inanıyoruz. Başarıyı garantilemek adına negatife yönelmek başta mantıklı görünse de sürekli negatife yönelmek, insanın enerjisini aşağıya çeker ve sonuç olarak kişinin kendisini mutsuz hissetmesine sebep olur. Bu konudaki diğer bir gerçek ise negatife ne kadar çok odaklanırsak o kadar oranda da etrafımızdaki pozitifi yani güzellikleri kaçırırız.
Aslında en doğru yol; pozitif ve negatifin birbiri ile dost olduğu o ünlü karışımı yani orta yolu seçebilmektir. Orta yolu bulmanın en doğru yolu ise sahip olduklarımız için şükran duymaktır. (*) Şükran duymayı bir disiplin haline getirmek isteyenler için önerim; “Şükran günlüğü” ne sahip olmak. Örneğin her gün şükran duyduğunuz 5 şeyi bu günlüğe yazın. Ancak aynı şeyi tekrar tekrar yazmamaya özen gösterin. Ve günden güne kendi değerinizi arttırın.
Evet, şu an için farkındalığıma gelen yardım ritüelleri bunlar. Bu ritüellerden bir veya bir kaçını hayatınızda uygulamaya başlamayı düşünürseniz ne ala. Uygulamaya başladığınızda ilk bir ay sonrasında olacaklara çok şaşırabilirsiniz!!!!
Sevgiler
Arzu ve İstekleriniz Gerçeğinizi Oluştururlar
www.yourwishisyourreality.com

(*)Emmons&McCullough2003 yaptığı çalışmada şükran çalışması yapan ile yapmayan 2 test grubu arasında yapılan araştırma çalışmasında şükran duyma çalışması yapanlarda fiziksel rahatsızlıkların azaldığı ve kendilerini daha iyi hissetme halinin oluştuğu gözlemlenmiştir. Pozitif duyguların sadece neşe ve mutluluğunu arttırmaya hizmet etmediği aynı zamanda stres ve zihinsel zorlukları da azaltan bir ortam sağladığını göstermektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder