3 Mayıs 2012 Perşembe

Şu “Neşe” Denilen Şey

Geçenlerde yazılarımı takip eden bir dostum, “…. ….Sürekli anda kalmak bazen zorlaşabiliyor. Günlük koşturmaca içinde bazen unutabiliyor ve bir şekilde yine geçmişi ve geleceği düşünürken bulabiliyorum kendimi. Günlük yaşam içinde anda kalmanın pratik bir yolu var mı? “ şeklinde bir soru yöneltmiş. Çok güzel bir soru. Deneyimlerime göre anda kalmanın en pratik yolu “Neşede Kalmak” tan geçiyor. Şimdi isterseniz şu neşe konusunu kurcalayalım. Geçmişte “Neşede Kalma” nın bana bağlı olduğunu düşünürdüm. Bu düşünce kendi içinde doğru bir düşünce olmasına rağmen yaklaşım şeklimde yanlışlık vardı. Çünkü “Neşe”yi hissedebilmek için bir şeyler yapmam gerektiğine inanırdım. Örneğin, enteresan aktiviteleri dener ve bu aktivitelerde başarılı olmak için de kendimi çok zorlardım. Benzer durum iş hayatım içinde geçerliydi. Başarılı oldukça çevremden takdir alıyor ve kendimle gurur duyuyordum. Kendimden gurur duymak çok keyifliydi. Ve o zamanlar bu keyfi “ Neşe” olarak tanımlamıştım. Ancak bu duygu beni maymun iştahlı yapmıştı. “Neşe” gibi yüksek frekanslı bir hissin maymun iştahlılık yaratması ilginçti. Bu işte bir bit yeniği var derken bir şekilde nefes yaşamıma girdi. Sonraları nefes yaptıkça, kendimi daha güvende ve güçlü hissettim. Ve bir gün Michael Brown’un Varoluş Süreci isimli kitabında Neşe’nin “ Her Şeyi Hissedebilmek” olarak tanımlandığını okudum. İlginç bir tanımdı. Sonradan fark ettim ki, yıllardır kendimi korumak adına hissetmemeyi tercih etmiştim. Bu tercih beni düşündüğümün tersine savunmasız bırakmıştı. Nefesin bana verdiği güçle kendime hissetmeye açtıkça çevremde olanlarla ilgili daha fazla ama daha doğru bilgi edinmeye başladım. Beni yanılgıya düşürenin algılarım olduğunu anladım. Hislerim çeşitlendikçe daha çok neşede kalıyordum. Artık korkulacak bir şey yoktu. Benim gibi kendinize hissetmek için izin verdiğinizde çevrenizde olanlara karşı çok boyutlu bakma halini kazanırsınız. Artık bir tek çıkış yolu yerine birçok çıkış yolunuz olur. “Neşe”de olduğunuzda ne geçmişin anılara ne de geleceğin öngörülerine ihtiyaç duyarsınız. Çünkü bulunduğunuz an en mükemmel olandır. Anda kaldığınız sürece gerçek de orada olacaktır. Gerçeği öğrendikçe de diğerlerine karşı daha anlayışlı ve hoş görülü olursunuz. Herkes sizin yumuşaklığınıza bayılır. Çünkü artık “Neşe” görev başındadır. Korkulacak bir şey yoktur. Neşe bir seçimdir ve bu seçimi yapmaya istekliyseniz öncelikle kendinize her şeyi hissetmeye izin vermekle başlayın. Sevgiler Gerçeğiniz arzu ve isteklerinizdir. www.yourwishisyourreality.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder