Follow by Email

23 Ağustos 2014 Cumartesi

Başkaları ile Olan İlişkinizi Nasıl Düzeltirsiniz?


     
  “ Kendimizle olan ilişkimizi iyileştirdiğimizde, diğer ilişkiler de otomatik olarak iyileşir”
            Bu cümleyi ilk okuduğumda ilişkilerle ilgili yaşadığım sorunun benden kaynaklandığını kabullenmekte bayağı zorlanmıştım. Gerçeği söylemek gerekir ise diğerlerini suçlamak daha kolay gelmişti. Zaten çoğu insanda böyle yapmıyor muydu? Nefes koçu eğitimim sırasında bu konu tekrar gündeme geldi. Eğitim içeriğinde kişinin kendi kendisini sabote ettiği davranış kalıplarının nefes ile arındırılabileceğinden bahsediliyordu. Bu başlık altındaki davranış kalıplarının çoğu bende de vardı. O sıralar bu davranış kalıplarını temizlemek için doğru yerdeydim. Ancak yıllarca burada bahsedilen davranış kalıplarının normal davranış kalıpları kategorisinde yer aldıklarını düşünerek kendimle olan ilişkimin mükemmel olduğuna inanmıştım. Allaha şükür ki nefes sayesinde ben de var olanlar kendiliğinden zaman içinde eriyip gitti. Arada bir hortlayanlar oluyor tabii ancak artık kontrol ben de, onlar beni değil, ben onları yönetiyorum. Hatta diğerleri olan ilişkim daha da iyileşti. Siz de diğerleri ve kendinizle olan ilişkinizi düzeltmek istiyorsanız aşağıdaki listeye bir göz atıverin. Bu konuda bir şeyler yapmak isterseniz bir an evvel transformal nefese başlayın. Hatta kendinize bir iyilik yapın kasım ayında yapılacak nefes seminerinde yerinizi ayırtın.

1-      Sevilebilir, değerli ve yetenekli olduğu gerçeğini kabul etmeme hali; Kişi yeteneklerini paylaşmaktan kaçınır. Empati kurduğunu düşünerek eksik olduğunu düşündüğü yönlerinden bahseder. Bunu yaparken de büyük bir alçak gönüllük gösterdiğine inanır. Aslında kendini reddetmektedir.  
2-      Çevresindekileri iyi ya da kötü olarak yargılama hali;  Buna kısaca ön yargı sendromu denir. Kişi çevresindekileri o kadar çok yargılar ki kendisinin de yargılanacağını düşündüğünden hareket edemez hale gelir.  
3-      Başka bir kişinin daha önemli olduğuna inanma hali; Buna kahramanlara hayranlık duyma denir. Kişi, dışarıdaki kahramanlara odaklandıkça kendini yok sayar.  Hâlbuki gerçek kahraman hep içeride bir yerdedir.
4-      Bir kararın sonuçlarını doğru ya da yanlış olarak sınıflandırma hali: Aslında deneyimler öğrenmek içindir. Doğru ya da yanlış karar yoktur. Her karardan bir şey öğrenir ve bir sonraki karar için daha da netleşiriz.
5-      Adaletli ve dürüst olma hali; Adalet ve dürüstlük kavramı kişiye, bulunulan yere, konuma göre sürekli değişebilen bir şeydir. Sabitlemeye çalışmak gereksiz enerji harcamak anlamına gelir.
6-     Beklenti ve isteklerin karşılanmadığını düşünme hali; Bu hal, çok net ve açık     olduğundan bir şey yazmıyorum. Sadece kızgınlık, nefret ve dargınlığı arttırdığını söyleyebilirim.
7-      Diğerlerine suç yükleyerek odağı kendimizden çok dışarıya çevirme hali; Bu sorumluluktan kaçmanın bir yoludur, suç yükleme hali de denilebilir.
8-      Yapmam lazım, yapmalıyım hali; Hiçbir zaman bir şeyi tam ve doğru yapmak söz konusu olamaz. Her zaman eksik bir şeyler olacaktır. Aksini düşünmek endişe, kızgınlık ve mutsuzluğu beraberinde getirir.
9-      Güvende olma gereksinimi: Bu da kişinin kendine olan güven eksikliğinden ve korkularından kaynaklanır.

Her daim Sevgi ve ışıkla


Not: 9 madde, Sevgili hocam Dr. Judith Kravitz’in Transformal nefes eğitim notlarından alınmıştır. Nefes semineri hakkında bilgi için www.nefestr.com seminerler sayfasına bakabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder