17 Ekim 2013 Perşembe

Kendi Kaynağınızı Ne Kadar Kullanıyorsunuz?


Bugünkü yazımda “Ama Hala Mutsuzum” başlıklı yazımı okuyan bir dostumun içerik ile ilgili iki ayrı sorusu ile birlikte benim verdiğim yanıtı sizlerle paylaşmak istiyorum.

___”Ama Hala Mutsuzum” yazınızı okuduktan sonra anladım “Evet, ben bağımlıyım. Ben kızımla yaşayan bir anneyim ancak kızım okul nedeniyle benden uzakta ve ben yalnız yaşamak zorundayım. Kızımı çok seviyorum. Onun için en iyisini yapmaya çalışıyorum ama bunları yaparken o hayatımın merkezi haline geliyor ve ben o gidince boşlukta e mutsuzum, hayat anlamsız ve bitmiş gibi oluyor. Benim için bu yanlış bir tutum mu? Yoksa her anne böyle mi bilemiyorum. “
__________Her anne gibi kızınızı çok sevmeniz, onu düşünmeniz çok normal. Ancak gücümüzü sevdiklerimizden almaya başladığımızda yani tüm hayatımızı onlara endekslediğimizde onları mutluluğumuzun kaynağı olarak görmeye başlarız.  Onlar olmadan var olamayacağımıza inanırız. Kaynağımız olduklarını varsaydıklarımızın konumu ve içeriği günün birinde evrendeki diğer her şey gibi değişecektir. Bu değişim, beklentilerimizi karşılamadığında da mutsuzluk başlayacaktır.  
Onlarsız yaşayamayacağımızı hissetmek kendi gücümüzü inkâr etmek anlamına gelir ki bunun için bir an evvel çözüm bulunması gereken budur.  Çünkü mutlu olmak herkesin hakkıdır.   ____ yanıtını verdikten sonra aynı dostum ikinci bir soru daha geldi; 
Ben tek başına yaşayan ve çalışan bir bayan kendisi ile mutlu olmak için ne yapmalı? İnanın eğitimsiz biri değilim ama buna çare bulamıyorum. Psikolojik destek mi alayım? Gelişim kitapları mı okuyayım? Antidepresan ilaçları mı kullanayım? Hayatıma birini mi dâhil edeyim? İnançlı biri sayılırım yaradana mı sığınayım? Doğru olan nedir? 
Bence antidepresan ilaçlarını kullanmanıza gerek yok. Yurt dışındaki doktorlar artık hastalarına antidepresan ilaçlarını önermek yerini spor yapmak gibi morallerini yüksek tutacakları aktivitelere yönlendirmeye başladılar.  Bağımlılıklardan kurtulmak mümkündür önemli olan bu niyetimizde ne kadar ciddi olduğumuzdur.  Bağımlıkların bize verdiği güç bir yanılsamadır ( illüzyon).  Bildiğiniz gibi illüzyonda olmayan bir şey varmış gibi gösterilir. İşte bağımlılıklar da sizi güçlendirme sözü verir ama sizi daha çok güçsüz yapar. Çünkü ortada gerçek bir güç yoktur. Bağımlılıklar sadece sigara, alkol gibi kolayca görünen şeyler olsa iyi, sevdiğimiz insanlara, işimize hatta benzer olaylara aynı şekilde tepki verme gibi farkında olmadığımız bir sürü bağımlılık vardır. Ve bunlar bizi bizden uzaklaştırır. Bağımlılıklardan arınma yolculuğu uzun bir yolculuktur. Niyetinizde ciddiyseniz birkaç öneri de bulunabilirim;
___ Kendi başıma bir şeyler yapmak istiyorum diyorsanız;  Diren Gerçeğim, Nefes Farkındalığı I-II-III-IV başlıklı yazılarımı okuyun. “Nefes Farkındalığı I” başlığında yazan uygulamayı minimum 6 hafta uygulayın. Hatta hayatınız boyunca yapacağınız bir uygulama haline getirin. Yaşamınızda olanların sorumlusu zihnimizden geçenlerdir. Bu sebeple de zihnimize çalışmak kendimiz için yapabileceğimiz en güzel şey olacaktır. Bu çalışmayı tamamladıktan sonra yaşamınızda size mutluluk ve keyif veren aktivitelerinize nefes farkındalığı ile bakın. Nefes farkındalığı ile bakmak demek, size mutluluk ve keyif veren aktivitelerinizi analiz etmek anlamına gelir. Analiz ederken aşağıda belirttiğim soru örneklerini kullanabilirsiniz;
____  xxxx aktiviteyi yapmayınca ya da xxxx kişi olmayınca yaşamıma rahatça devam edebiliyor muyum? Onlar olmadığında kızgınlık ya da sinirlilik hali oluşuyor mu? Onlardan gücümüzü almasak ta sevgimiz devam eder mi? Peki, x aktivite ya da x kişi bana gerçekten mutluluk veriyor mu? Benim bu dünyada var olma niyetimi bu aktivite ya da kişi destekleyip yaşamımı daha kaliteli hale getiriyor mu? Beni doğru görüşler edinmeye sevk ediyor mu? Bağımlıkları olan insanların durumları nasıl, gerçekten mutlu olan var mı? Kendimi mutlu etmek ve huzurda kalmak için başka neler yapabilirim?  Diğer insanlara faydalı olacak neler yapabilirim? ______
____ Yok, ben destek almak isterim diyorsanız. Hafta sonu ya da 5,5 gün süren yoğun nefes çalışmalarımıza katılabilirsiniz.  Bu çalışmalarda nefes ve nefes ile birlikte kuvvetli çalışan meditasyon gibi bireysel farkındalığı arttıran çalışmalar yapılır. Bu şekilde zihninize çalışabilmeniz için güzel bir zemin hazırlamış olursunuz.Açıklama: https://mail.google.com/mail/u/0/images/cleardot.gif Ancak yine de sonrasında öğrendiğiniz teknikleri kendi başınıza uygulamalısınız. .
___Bunların dışında; Önce siz köşesinde yazdığım yazıları okumaya devam edebilir, Dalai Lama - Mutluluk Sanatı kitabını okuyabilirsiniz. Ayrıca 2009 yılında yazmış olduğum ""Gerçeğiniz arzu ve isteklerinizdir" isimli kitabın 2.nci basımı çıktı. Bu kitapta bağımlılıklar, kızgınlık vb. gibi konularda nasıl çalışmalar yaptığımın hikâyesi var. İlginizi çeker ise bu kitaba da göz atabilirsiniz.

Her Daim Sevgi ve Işıkla
www.nefestr.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder