10 Ekim 2013 Perşembe

Öfkeyi Fırsata Dönüştürmek



Spritüal çalışmalara ilk başladığımda, söylenenleri uygularsam öfkeden kurtulacağıma inanırdım. Ancak aradan birkaç yıl geçmişti ve ben hala öfkeden kurtulamamıştım. Yine de yılmadan çalışmalarıma devam ettim. Şimdilerde ise öfkeyi yok edemeyeceğimi biliyorum. İzin verdiğimde, öfkenin her an yaşamıma sızacağının farkındayım. Tıpkı dünya şampiyonu sporcuların yaptığı gibi öfkenin yaşamıma sızmaması için antrenmanlarıma devam ediyorum. Ve bu konuda da çok hassasım.  Çünkü biliyorum ki öfke gündemde olduğunda beni benden uzaklaştırıyor. Kısaca öfkenin sonuçları bana iyi gelmiyor.  Eminim, sizlerin de öfkeyle başa çıkma yöntemi var. Bunlardan en bilineni; bizi kızdıran olaylardan ya da kişilerden uzak kalma hatta mümkünse söylenenlere karşı duyarsız kalma yani “bastırma yöntemi” .  Benim uyguladığım yöntemin ismi ise “öfkeyi fırsata dönüştürme” dir. Bu yöntem şöyle uygulanıyor;

Bilindiği gibi öfkenin enerjisi o kadar güçlüdür ki insanı hemen harekete geçirir.  Hırs, kızgınlık, nefret etme gibi duygular içinde kalma ya da tekme, tokat gibi fiziksel hareketlere ya da yemek yeme, kendine zarar verme, sigaraya sarılma gibi aktivitelerin yolunu açar. “Öfkeyi fırsata dönüştürme” yöntemini uygulamak için; öfkeli anınız geçtikten sonra evinizde tek başınıza kaldığınızda aynı olayı tekrar hatırlayıp öfkenize “nefes farkındalığı” (*) ile bakıyorsunuz.  Öfkeye, hiçbir hikâye, sonuç, anlam üretmeden nefes farkındalığı ile bakarak, geçmişte aynı hissi ne zaman, nerede hangi mekânda iken hissettiğinize odaklanıyorsunuz. Eski anınızla bir müddet zaman geçirdikten sonra bir öncekine daha sonra da diğerlerine gidiyorsunuz. Bu yöntemi uygulamayı seçtiğinizde keşfedeceklerinize çok şaşırabilirsiniz.

Unutmayın, öfkemize sahip çıkarak onu fırsata çevirme sorumluluğu sadece ve sadece bize aittir. Önemli olan onunla yüzleşmeye ne kadar hazır olduğumuzdur. Öfkenin tek ilacı vardır, o da sevgidir. “Öfkeyi fırsata dönüştürme” tekniği ile şimdiki ve geçmişteki anlarınıza sevgi göstermedikçe onu alt edemezsiniz. Bu yüzden de kendinize şu soruyu sorun;

Yaşamınızı öfkeli deneyimlerle mi yoksa sevgi ve mutluluk dolu deneyimlerle mi geçirmek istersiniz?

Her Daim Sevgi ve Işıkla


(*) Nefes Farkındalığı Egzersizi için, “Diren! Gerçeğim”, “Nefes Farkındalığı I”, “başlıklı yazılara göz atabilirsiniz. Yukarı bahsettiğim Nefes Farkındalığını öfkenize uygulayabilmeniz için en az altı haftalık bir uygulamayı tamamlamanız tavsiye edilir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder