31 Ocak 2012 Salı

Mutluluk Bir Nefes Ötesinde Olabilir - 1

Bu ve bundan sonraki yazımda bireysel farkındalığınızı arttırmanıza ve kendinizi tanımanıza yardımcı olacak etkili bir teknik olan Nefes Tekniği’ni anlatacağım. Öncelikle nefesin hayatıma nasıl girdiğini anlatarak başlamak istiyorum. Sene 2005’ti. Kulak, burun, boğaz doktoruna muayene olmak için gitmiştim. Doktorum çene kemiğimin düşmek üzere olduğunu ve hayatımı biraz yavaşlatmam gerektiğini söyledi. Geceleri stresten dişlerimi o kadar çok sıkıyordum ki zavallı çenem dayanamaz hale gelmişti. O günlerde, günde 12-14 saat çalışıyordum. İşten sonra çalışmaya evde devam ettiğim günler oluyordu. Aslında çoğu kez gün içinde yapmak istediğim birçok şeye yetişemediğimden yavaş olduğumu düşünüyordum. Doktorun uyarısını dikkate aldım ve spirituel çalışmalar yapan bir merkezin kapısından içeri girerek ilk transformal nefes seansımı deneyimledim. Ruhsal çalışmalara inanmayan hatta dalga geçen birisi olarak üst üste 10 hafta boyunca özel nefes seansı almış olmak olağandışı bir durumdu. Üstelik 10 seans yetmedi hafta sonu çalışmaları ile bir hafta süren Transformal Nefes seminerine de katıldım. Seminer sonrası kendimi sanki yeniden doğmuş gibi hissediyordum. Seminer öncesinde kendiliğinden yükselen öfke patlamaları yaşıyorken seminer sonrasında kendiliğinden yükselen neşe patlamaları yaşamaya başladım. Beni tanıyanlar cildime ne yaptığımı soruyorlardı. Hayatıma yeni birisi mi girmişti yoksa botoks ya da estetik mi? yaptırmıştım. Bu soruları gülerek yanıtlıyordum. Bendeki bu değişikliği kendim dâhil kimse çözemiyordu. Ve sonraları nefes konusunda kendimi daha da geliştirmeye karar verdim. Nefes hayatıma bir hediye gibi girmişti. Şu an geldiğim noktayı düşündüğümde nefes ile birlikte hayatımda tam bir dönüşüm olmuştu. Önceleri finans sektöründe var olurken, şimdi farklı bir alandaydım. Her gün kendimle ilgili yeni şeyleri fark ediyordum. Nefese başlamadan önce sigara, alkol gibi bağımlılıkları olan insanları iradesiz olduklarına dair yargılarken iş, anne, alışveriş gibi bir sürü görünmeyen bağımlılıklarım olduğunu fark ettim. Büyük konuşmanın cezasını çekiyor gibiydim. Bağımlılıklarımdan kurtulmak için ne kampa girmeye ne de dağlara çıkmama gerek kalmadı. Kendimi her zamankinden daha güçlü hissediyordum. Bana çok güçlü gelen eski halimin ise koca bir yalan olduğunu fark ettim. Hepsi gizli kalmış korkularımın yansımasıydı. Peki nefes bendeki bu değişimi nasıl yapmış olabilir? Nefes; hem beden, hem zihin, hem de ruhsal sağlığımızı destekler, deneyimlerimiz hakkında bilgi edinmemizi sağlar. Batılı araştırmacılar nefes modelinde, zihin ve duygu durumlarının değiştirilebileceğine inanırlar. Gerçekten de nefesin ritmini, hızını ve derinliğini değiştirmek suretiyle kimyamızı, görünüşümüzü ve hatta yaşama karşı tutumumuzu değiştirmek mümkündür. “Transformal Nefes Tekniği”nde diyafram kasının kullanımı ile solunum sisteminin tamamının kullanılması teşvik edilir. Diyafram nefes almamız için yaratılmış olan kastır ve nefes aldığımızda işin büyük kısmını bu kas gerçekleştirir. Ancak pek çok insan nefes alırken diyaframını kullanmaz. Bunun yerine sırt ve interkostal kaslarını kullanırlar ki bunlar tam bir nefese izin vermezler. Üstelik nefes alırken bu kasların kullanılması sırtta ve solar pleksus (kaburga kemiğinin tam orta kısmı) bölgelerinde gerginliğe neden olmaktadır. Bu tür kısıtlanmış nefes almaya göğüs nefesi denmektedir. Modern günlük yaşam biçimimiz, yarattığı günlük stresler ile göğüslerinden nefes alan insanların artmasına yol açmaktadır. Oysa Transformal Nefes fiziksel olarak çok daha fazla enerji verebilir, toksinleri sistemden uzaklaştırabilir ve elektromanyetik alanda daha düşük frekanslarda titreşen baskılanmış duyguların ya da zihnin koşullanmalarının sebep olduğu fiziksel semptomları uzaklaştırabilir. Transformal Nefes ile hücresel düzeyde daha düşük titreşimli kalıpların daha yüksek bir frekansa dönüştürülmesi söz konusudur. Transformal Nefes zihinsel olarak eski düşünce biçimlerini ve karmaşalarını silebilir, derin bir huzur ileyepyeni yaratıcılık ve aydınlık düzeyleri yaratabilir. Şimdi diyeceksiniz ki; evet nefes hakkında yazdıkların etkileyici olabilir ama etrafta herkes nefesten bahsediyor hangi nefes tekniğini uygulamaya başlayacağımıza karar veremiyoruz! Bu konu ile ilgili maalesef bir tek doğru bulamazsınız.Ziranefesi her ne şekilde uygularsanız uygulayın faydasını görürsünüz. Çünkü güçlü olan nefesin kendisidir. Değişik karakterde insanlar olduğu gibi kişisel gelişim konusunda değişik tekniklerin de olması normaldir. Hangi tekniğin size iyi geleceğini sizden başka kimse bilemez. Ve bunu da bizzat siz deneyimleyerek anlayabilirsiniz. Benim uygulamasını yaptığım tekniğin ismi ise yukarıda da yazdığım gibi “Transformal Nefes”tir. Bir kere deneyimlediğinizde nefes bir sihir gibi hayatınıza girebilir. Değişime niyetli değilseniz nefesi denemeyin. Nefes demek değişim demektir.!Değişimin nasıl olduğunu daha iyi anlamanıza yardımcı olmak için Transformal Nefes içinde kullandığımız “Nefes Analizi” tekniğinden bir sonraki yazımda bahsedeceğim. Sevgiler Arzu ve istekleriniz Gerçeğinizi oluşturur www.yourwishisyourreality.com Not (*)Bu yazıda paylaşılan terapi ve yöntemler herhangi bir hastalık için tanı veya tedavi yerine geçmez. Her türlü sağlık probleminiz için önce doktora başvurulmalıdır. Buradaki bilgilerin kullanımında tüm sorumluluk kullanıcıya aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder