29 Ağustos 2013 Perşembe

“Nefes Farkındalığı Egzersizi IV- Sevginin Pratiği
(Bu yazıyı okumadan önce, “Diren! Gerçeğim”, “Nefes Farkındalığı I”, “Nefes Farkındalığı II” ve “Nefes Farkındalığı III” başlıklı üç yazıya da göz atmanızı öneririm)

Sıra nefes farkındalığı tekniğinin son dört egzersizine geldi. Önceki on iki nefes farkındalığı egzersizi her gün sürekli olarak yapabildiyseniz bu son dört egzersiz ile birlikte aşağıdaki kavramlara aşina olmanız daha kolay olacaktır. 
            “Zihin nesneden ayrı tutulamaz. Zihin bilinçtir, Zihin duygulardır,  Zihin bağımlılıklarımızdır, Zihin nefretlerimizdir. Fizyolojik olarak bilinen nefes, sinir sistemi ve 5 duyumuz, psikolojik bilinenler hisler, düşünceler, bilinçaltı, fiziksel olarak bilinen dünya, su, otlar tabiat, ağaçlar, dağlar, nehirler hepsi zihnin nesneleridir. Hepsi de zihindir, hepsi dünyayı nasıl algıladığımızla ilgilidir.” Onları, nefesle bakıp anlayarak dönüştürebiliriz.
Saatinizi yirmi dakikaya kurun ve önce geçen haftalarda bahsedilen nefes farkındalığı egzersizleri yapın sonrasında ise bu haftaki dörtlü egzersize geçin.
- Nefes alıyorum, değişimin farkındayım ( ya da andaki değişimin farkındayım ya da değişimi izliyorum). Nefes veriyorum değişimin farkındayım (( ya da andaki değişimin farkındayım ya da değişimi izliyorum). - Hiçbir şey bizden ayrı değildir. Her şey zihin ise gördüklerimiz de bize aittir.

-Nefes alıyorum, arzularımın kayboluşunun izliyorum. Nefes veriyorum, arzularımın kayboluşunun izliyorum-  Bu egzersiz ile arzuların altında yatan gerçeğin fark edilmesi hedeflenmektedir.

- Nefes alıyorum bırakmayı ( Teslim olmayı)  gözlemliyorum. Nefes alıyorum bırakmayı (Teslim olmayı) gözlemliyorum. Bu egzersizi neşeye ulaşmayı hedefler.  Teslimiyet ile neşe ortaya çıkacaktır. Neşenin fark edilimesi, ” illüzyondan ( yanılsamalardan) kurtuluş” anlamına gelir.

- Nefes alıyorum bırakmaya izin verişimi gözlemliyorum. Nefes veriyorum bırakmaya izin verişimi gözlemliyorum.- Bu egzersiz, cahillikten, bilgisizlikten, açgözlülüğü bırakmak ile ilgilidir. Bu bırakmanın doğal donucu aydınlanmak olacaktır.

“Nefes Farkındalığı” sevginin pratiğidir. Her nefes ile birlikte bedeninizi fark ettiğinizde onunla ilgilenmiş olursunuz. Bedeninizle bir olduğunuzda onu fark etmeye başlarsınız. Bunu yapmakta kendinizi ne kadar geliştirirseniz bedeniniz de o kadar rahatlayacaktır. Bunu yaparken şefkatle yapmak önemlidir. Sabırsızca ya da görev olarak yapılmamalıdır. Keyif alarak güç harcamadan yapılmalıdır. Hatta beden farkındalığı yaparken bedeninize gülümseyebilirsiniz. Sonra bu pratiği bedeninizin diğer parçalarını da dahil edebilirsiniz.
-          “ Nefes alıyorum gözlerimi fark ediyorum. Nefes veriyorum gözlerimi fark ediyorum. Nefes alıyorum karaciğerimi fark ediyorum, nefes veriyorum karaciğerimi fark ediyorum gibi.
 Bu biraz saçma gelebilir ama ilerleyen zamanlarda yaşam şeklinizi etkileyecektir. Anlayış ve şefkat dışarıdan alınacak ya da gurudan öğrenilecek şeyler değildir. Bunlar içimizden çıkaracağımız şeylerdir. Bunlar içeridedir. Kapı kapı dolaşıp anlayış ve şefkat satın alamazsınız ya da size sevgi verilmesini bekleyemezsiniz. İçinizdeki sevgi, şefkat ve anlayışı bulmalıyız.

Her Daim Sevgi ve Işıkla


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder