22 Ağustos 2013 Perşembe

Nefes Farkındalığı Egzersizi III - Derinden Net Bir İzleme


(Bu yazıyı okumadan önce,
(Bu yazıyı okumadan önce, “Diren! Gerçeğim “  “ Nefes Farkındalığı I Nefesle Bir Olma, Teslimiyet” Nefes Farkındalığı Egzersizi II- Hisleri Tanımak
ile “başlıklı yazılara da göz atmanızı öneririm)


Bugün üçüncü dörtlü nefes farkındalığı egzersizine başlıyoruz. Önceki günlerde yaptığınız gibi 20 dakika boyunca tek başınıza kalabileceğiniz bir alan ve zaman dilimi belirleyin. İlk iki dörtlü nefes egzersizini yaptıktan sonra üçüncü dörtlü egzersize geçin;

- Nefes alıyorum zihnimin farkındayım, nefes veriyorum zihnimin farkındayım ya da nefes alıyorum zihnimin şu anki aktivitelerinin farkındayım, nefes veriyorum zihnimin şu anki aktivitelerinin farkındayım.

 - Nefes alıyorum zihnimi mutlu hale getiriyorum, nefes veriyorum zihnimi mutlu hale getiriyorum - Zihin huzurda olduğunda, üzgün ve endişeli olduğu hale göre daha kolay odaklanacaktır. Bu yüzden de anda kalmaktan daha önemli bir şey yoktur.  Anda kaldığımızda sadece korku, endişelerimize değil içimizdeki iyi olana, şefkate, sükûnete, bağımsız olana da dokunuruz. Onların tohumları bilinçaltının derinlerinde gömülüdür. İhtiyacımız olan onlara dokunmak ve sulamaktır. Bu da ancak bilinçli nefes ile olabilir.

 -Nefes alıyorum zihnime odaklanıyorum, nefes veriyorum zihnime odaklanıyorum -Bu egzersiz sizi derin odaklanmaya getirecektir. Zihin nefestir.  Hedef aydınlanma ise zihin de aydınlanma yolunun öznesidir. 

- Nefes alıyorum zihnimi özgürleştiriyorum ( serbest bırakıyorum), nefes veriyorum zihnimi özgürleştiriyorum. ( serbest bırakıyorum)

Nefes farkındalığı egzersizleri çok basit gibi gözükse de ölçülemeyecek kadar etkilidirler.  Deneyiminizin durumuna göre daha derinlere inebilir ya da yüzeyde kalabilirsiniz. Buddha, yeni teoriler yaratarak aklımızı karıştırmayı hedeflememiştir. Buradaki meditasyonun ( nefes farkındalığının)  kilit noktası bedeni bedenin içindeyken, duyguları duyguların içindeyken, zihni zihnin içindeyken, zihnin nesnesini zihnin nesnesi içindeyken izlemektir. İzleme meditasyonunda, nesne, özne ile amaç birbirinden ayrı değildir: Bu yüzden de nefes farkındalığı çalışması yaparken kendinizi bedeninizden ayrı düşünemezsiniz. Beden ve zihin birdir. Konu ve özne aynıdır. Aralarında hiçbir fark yoktur. İzleme meditasyonunda amaç, bedeni hisler zihin ve çevreyi tek bir bütün olarak izleyebilmektir. Bu şekilde tüm bağımlılıklar daha anlaşılır hale gelir.  Yaşam var olan her şeydir. Var olan her şeye sımsıkı sarılmak, ret etmek, direnç göstermek bu aydınlanmış zihnin eksik olmasından kaynaklanmaktadır. Unutmayın bu teknikte başarılı olduğumuzda tüm nefret ve bağımlılıklarda ortadan kalkacaktır. Çünkü bu daha önce milyonlarca kez denenmiştir.


Her Daim Sevgi ve Işıkla



Kaynak: Budist hoca  “Thich Nhat Hanh ‘ın “ Kalbin Uyanışı “ isimli kitabı 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder