5 Ocak 2016 Salı

Güzel Şeyler Herkese İyi Gelir? II



Bir önceki yazımda sevdiklerinizle aranızın bozulmasına,  belki de dostlukların bitmesine, kendinizden uzaklaşmanıza kısaca acı çekmenize sebep olan sekiz dünyevi döngüden bahsetmiştim. Sekiz dünyevi döngü, övgü/eleştiri, kazanç/kayıp, zevk/acı, ün sahibi olma/gözden düşmeden oluşur. Bu yazımda bu döngüleri alt etmek isteyenler için birkaç çalışma önermek istiyorum.

Herhangi bir konu ile ilgili kendinize çok yüklendiğinizde ya da birileri sizi övdüğünde içinizde neler olduğunu gözleyerek kendinize şu soruları sorabilirsiniz;

-       Biri beni suçladığında nasıl bir tepki veriyorum?

-       Birisi beni övdüğünde, sırtımı sıvazladığında nasıl tepki veriyorum

Bu soruların yanıtı, bu döngüler içindeyken nasıl davrandığımız konusunda bize bir sürü bilgi verecektir. Örneğin; Her kim bizi suçlarsa suçlasın her zaman benzer davranışlar sergileriz. O an neler olduğuna bakmak yerine kendimizden kaçar, farklı aktivitelere yöneliriz. Ben bu döngüler üzerinde çalışırken, hemen harekete geçerek değişik şeylere yöneldiğimi fark ettim. Bu da kendimi kutlayacak ya da suçlayacak zamanlar yaratamama yani kendimi tanıyamama sebep oldu. Kendimi tanıyamayınca da çevremdeki insanlar ya beni üzerlerse ya da ben onları üzersem şeklinde korkular yarattım. Bunun da tek bir anlamı vardı o da “Karanlık”. Karanlıkta kalarak ne ilerleyebilir ne de gelişebilirdim.

İşte bu yüzden de sekiz dünyevi döngü ile karşılaştığınızda benim yaptığım gibi kaçmayın. Sizi kısıtlayan düşüncelerden kurtulmanın çözümü kaçmakta değil, orada o anda kendinizle baş başa kalmaktan geçiyor. Gerçekleri fark etmenin tek yolu bu. Ancak neler olduğunu anladığınızda onlarla ilgili bir şeyler yapabiliriz. Bu tür anlarda kendinizi kaçmanın eşiğinde yakalarsanız. Kendinize şu soruyu sorun;

-       Zevk ya da acı duyguları hissettiğimde neden benim ya da başkasının hatalı olması gerekiyor?

Bu sekiz dünyevi döngüye dikkatinizi verdiğinizde sizi yoldan çıkaran şeyler eski önemini kaybedecek. Ve böylelikle acınızı fark ettiğinizde koşmayı bırakabilir, zevk aldığınız şeyleri fark ettiğinizde tutunmayı bırakabilirsiniz.

Her Daim Sevgi ve Işıkla
www.Nefestr.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder