3 Mayıs 2015 Pazar

Geniş Resmi Görmek



Negatif olayları, pozitif bakış açısı ile karşılamak hiç de kolay değil. Geçmişte ilişkimin kötü olduğu insanlara, politikacılara şefkat göstermeyi becerdiğimde, diğer herkese de şefkat göstermenin kolaylaşacağını, negatif enerjileri ne kadar çok tanırsam pozitif de kalmanın daha da kolaylaşacağına inanırdım. Fakat bu sürecin üstesinden gelmek herhangi bir eğitim almadan mümkün değil gibi görünüyordu.

Sürekli negatif enerjilere anlayış göstermeye çalışıyordum. Negatif enerjilere karşı  ne kadar sabır göstersem de beklediğim pozitif sonuca ulaşamıyordum. Bunun sebebi negatif olaylara anlayış göstermek yerine duygularımı bastırmamdı. Negatif enerji adı üstünde negatifti. Negatif enerjiyi bastırarak pozitif bir sonuç elde etmek kolay değildi. Bu yüzden “nasıl” ımı değiştirmeye karar verdim. Bu sefer de pozitife odaklandım. Fakat tekrar aynı şey oldu. Negatif de olduğu gibi pozitifteyken de aynı şekilde duygularımı bastırdığımı fark ettim. Pozitif de, negatif de olumlu sonuç vermedi. Sonunda pozitif ve negatif kavramlarını bilmediğime kanaat getirdim. Böylece duygularımın gerisindeki enerjileri keşfetmeye odaklandım. Bol bol “Duygu Farkındalığı” meditasyonu (*) yaparak duygularımı analiz ettim. Ünlü bilge hocaların bu konu üzerine yazdıkları öğretileri takip ettim

Her şey niyetle başlıyordu. Negatif ya da pozitif, herhangi birine odaklanıldığında kolayca yoldan çıkılabiliyordu. İşte bu tarz yoldan çıkma anlarında yani öfkemle çevreme zarar verdiğimde, çevremdekilerin de negatif tohumlar ekmesine sebep olduğumu ve sahip oldukları bu tohumlar sayesinde onların da diğer insanlara zarar verdiklerini fark ettim. Yani evrende gerçekleşen tatsız olayların görünmeyen  tarafında benim de parmağım vardı. Gel zaman git zaman şu zarar vermeme konusu benim için takıntılı hale geldi. Bu da içimdeki suçluluk sendromunu görünür hale getirdi. Neyse ki sonrasında bilge bir iç görü geldi. Bu iç görü şöyle diyordu; “İnsanlara zarar vermiş olabilirsin. Ancak farkında olmadan yaptığın türden bir zarar. En baştan geniş resmi, görebilme imkanın olsaydı şu an yaşadıklarının hiç birisi olmayacaktı. Bu yüzden yaşamının her anında geniş resmin varlığını hep hatırla!
Bu iç görü sayesinde diğer insanlara karşı daha anlayışlı olmaya başladım. Benim için geçerli olan geniş resim olayı onlar için de geçerliydi. Benim gibi, geniş resmi göremediklerinden garip davranıyorlardı.

Sanırım yaşamım boyunca ışık da karanlık da hep benimle olacak. Karanlığın varlığı her anımda, ışıkta kalmam için beni uyanık tutacak. İşte tüm bu farkındalıkları kazanırken bol bol meditasyon ve nefes yaptım. Tabii bir de Budist öğretilerde yer alan Toglen meditasyonunu (**) baş vurdum. Bu meditasyon aslında geçmişte herkese karşı hissettiğimiz fakat bir şekilde unuttuğumuz şefkat hissinin tekrar ortaya çıkmasına sebep olacak kadar güçlü bir meditasyon. Her birimizin bulunduğu ortamın hatta dünyanın enerjisini farklılaştırma gücü var. Bu gücü nasıl kullanacağınız tamamen size bağlı!!! Hadi İş başına...

Her Daim Sevgi ve Işıkla,
www.Nefestr.com

(*)Duygu Farkındalığı Meditasyonu ile ilgili yazımın linki: http://www.nefestr.com/#!Duygu-Farkındalığı-II/cfwi/FF7D2B3A-F8F2-43CE-820B-54F529DD13E0

(**)Toglen Meditasyonunun linki: http://www.nefestr.com/#!music-page/cqyc

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder