26 Aralık 2013 Perşembe

Yeni Yılda Hayallerinizin Peşinden Koşmaya Ne Dersiniz?

Yakında yepyeni güzel bir yıla giriyoruz. Herkes için en iyisi, en mükemmeli olur inşallah

Şu sıralar, her sene yaptığım gibi 2013 yılı hedeflerimi gözden geçiriyorum. 2013 yılını gözden geçirdikten sonra 2014 yılı hedeflerimi belirleyeceğim. Hedef belirleme çalışmasını 2006 yılından beri yaparım. İlk yaptığım yıl hedef sayım 125’di. 2007 yılının hedef sayısı 95, 2008 yılının 50, 2009 yılının 25, 2010 yılının 21, 2011 yılının 33, 2012 yılının 25, 2013 yılınınkisi ise 21 adetti. Bu hedeflerden bazıları aynı yıl içinde gerçekleşti, bazıları ise sonraki yıllara devretti.  Tüm bu süreç zarfında zaman zaman vazgeçtiğim hedeflerim de oldu tabii. Tek bir hedefim var ki listeye giriş tarihinden 4 yıl sonra gerçekleşti. Hatta 2013 yılı hedef listemi yaparken “Artık bu olmayacak” diye düşünerek onu listeden çıkartmıştım. Ne oldu dersiniz, listede olmadığı halde 2013 yılı bitmek üzereyken gerçekleşiverdi. Artık hiçbir hedefimle ilgili umutsuzluğa kapılmıyorum. Biliyorum ki, bana ait olan tüm hedefler günün birinde gerçekleşecek. Aranızda bu çalışmayı yapmak isteyenler var ise ne kadar saçma gözükürse gözüksün gerçekleşmesini istediğiniz her şeyi büyük küçük demeden yazın. Yani uçun, kaçın.

Şimdi de hedef belirleme çalışmasının faydalarından bahsetmek istiyorum.

2011 yılında hedef listesini hazırlarken liste tasarımında değişiklik yapmaya karar verdim. Artık bundan sonra her hedefe bir kategori atayacaktım. Her bir hedefi kategori altında toplayarak hedefim ile duygusal bir bağ kurmuş oldum. Örneğin; o sene seyahat etmeyi düşündüğüm ülkelerin kategorisi “Hayallerimi Gerçekleştirmek” di. Diğer bir kategori çeşidi ise o yıl “keşfedeceklerim” ile ilgiliydi. Örneğin;  “ Sevgi” , “Güven” gibi. Bu şekilde hem ana niyetime yaklaşmış, hem de bu yaklaşma sayesinde hedeflerimi gerçekleştirmiş oluyordum. Kısaca hedeflerim niyetimle uyumlu hale geliyordu.   

Hedef belirleme çalışmasının diğer bir faydası ise kendi hayallerinizle, diğerlerine ait olanları birbirinden ayırt etme becerisini size kazandırmasıdır. Ayrıca neleri yapıp yapamayacağınız ya da”  ne kadar yaratıcı olduğunuz konusunda önemli bilgiler edinirsiniz. Bu çalışmanın başka bir faydası daha var ki belki de en keyiflisi bu! Yıl içinde “kendinize özel anlar” yaratmış oluyorsunuz. İşte ben bunu “hayallerin peşinden koşmak” şeklinde tanımlıyorum.


Her Daim Sevgi ve Işıkla



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder