20 Temmuz 2010 Salı

Nefes Paylaşımları


Beyoğlu 75. Yıl Çocuk ve Gençlik Merkezinde çocuklarla yaptığımız nefes çalışmasını sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu merkezde sokakta çalışan/çalıştırılan çocuklara yönelik gündüzlü bakım ve koruma hizmeti ile Beyoğlu civarında ikamet ekonomik yoksulluk çeken ailelerin çocuklarına yönelik mesleki çalışmalar yürütülmekte.
Merkezin Verdiği Hizmetleri Kısaca Özetlersem;
Sokakta çalıştırılan/çalışan çocuk ve gençleri bedensel ruhsal ve duygusal gelişimleri açısından tehlike yaratabilecek risklerden korumak, temel gereksinmelerini gidermelerine yardımcı olmak, gerektiğinde geçici olarak barınmaları için gerekli hizmetleri sunmak veya sunulmasını sağlamak, belirli bir süreç sonunda kendi kendilerine yeterli hale gelmelerini sağlayıcı her türlü sosyal hizmet müdahalelerini yaparak rehabilitasyonlarını ve topluma yeniden kazandırılmaları yönünde yürütmektedir.
Bu merkezle bağlantımı sağlayan Dostum Didem’e ve Merkezde bize destek veren yöneticilere çok teşekkür ediyorum.
İlk Karşılaşma;
Daha once çocuklarla yaptığım ilk nefes tecrübem San Dieogo’dakiydi. 7 kimsesiz çocuğa nefes çalışması yapmıştık. Çocukların nefes öncesi ve sonrasındaki değişimleri gerçekten görülmeye değerdi. İçlerindeki sevgiyi, çoşkuyu ve parıltıyı tek bir seans sonrasında hissedebiliyordunuz. Gerçekten inanılmaz bir deneyimdi.
Beyoğlu’ndaki merkezde çocuklarla ilk karşılaşmamız gerçekten görülmeye değerdi. Sevgili, nefes koçu dostlarım ile merkezde bize ayrılan bölüme gittik. 9 kadar çocuk bizi bekliyordu. Dördü kızdı. Yetişkinlerle yaptığımız nefes çalışmamızda her zaman bayan sayısı erkek sayısının önüne geçerdi. Burada durum tam tersi olmuştu. Her kafadan bir ses çıkıyordu. Nasıl başa çıkacağım konusunda şüpheliydim. Ve sonunda çocuklara yalan söylemek zorunda kaldım. Özel bir rahatsızlığım olduğunu birisiyle konuşurken başka birisi lafa karıştığında kafamın karıştığını ve hiç bir şeyi duyamadığımı söyledim ve bu konuda bana yardımcı olup olmayacaklarını sordum. Bu talebimi anlayışla karşıladılar, arada bir unutsalarda çoğu zaman bana verdikleri sözü tutup bize yardımcı oldular. Nefes seansına başlamadan once birbirimizi tanıdık. Büyüyünce ne olmak istediklerini öğrendik. Aralarında tiyatrocu, bilgisayar mühendisi, futbolcu, sporcu olmak isteyenler vardı. Yaşları 13-15 arasındaydı. Çoğu güney anadoludan gelmişti. Sonra Transformal nefes tekniğini anlattık. Derin ve bağlantılı nefes ile hayatlarına katabileceklerinden bahsettik. Çok heyecanlandılar. İlk nefes seansı deneyimlerinde nefes alıp vermekten çok devamlı etraflarına bakıp diğer arkadaşlarını takip ediyorlardı. Bu da işimizi zorlaştırıyordu. Transformal nefeste enerjiyi hareketlendirmek için tonlama yapılır. Tonlama yapmaya başladığımızda kıyamet koptu. Her kafadan başka bir ses çıkıyordu. Tonlama çok hoşlarına gitmişti. Onlara oyun gibi gelmişti. Ama biz bayağı yorulmuştuk. 5.seanstan sonra iyice sakinleştiler. Çok mutluydular ve biz de çok mutluyduk. Artık nefesi dort gözle beklemeye başlamışlardı. Her seansta farklı koçla çalışmak, yeni insanlar tanımak ve tabii ki nefes onlara çok iyi gelmişti.
İçlerinde nefese en çok direnenlerden Murat ile yaptığımız seanslardan birinde nefes ile birlikte yaşamında her hangi bir değişiklik olup olmadığını sordum. Evet hocam olmaz mı artık Sabri’yi dövmek içimden gelmiyor dedi. Evet gerçekten nefes işe yaramıştı, hayatlarında karanlık yerini ışığa bırakıyordu. Çalışmaya katılan Nefes Koçları ve ben nefesin yarattığı farkı net bir şekilde gözlemliyebiliyorduk. Onlardaki olumlu yöndeki gelişmeler bize de yansımıştı.
Şimdi de çalışmaya katılan çocuklardan bazılarının nefes deneyimleri hakkında yazdıklarını sizlerle paylaşmak istiyorum
Sevgili Hacı Neler Söyledi ?
“Kendimi seviyorum”. Derse gelmediğim o zamanlar, futbol oynarken çok yoruluyordum ve kendimi çok kötü hissediyordum. Derse geldiğim ilk günümde, nefes eksersizi dersinde kendimi heyecanlı hissediyordum. İlk derste kendimi iyi hissettim. Yavaş yavaş kendimi iyi hissetmeye başladım. İkinci derste kendimi sevmeye başladım. Her giden zaman nefesim açılarak kendimi rahat hızlı ve sevmeye başladım. Her derste kendimi rahat görmeye başladım. Futbol oynarken kendimi hızlı görüyorum ve bu dersi daha çok sevmeye başladım. Geçen her hafta kendimi mutlu, heyecanlı ve çoşkulu hissediyorum. Bu dersi ve hocalarımı çok seviyorum. Onların sayesinde nefesim daha iyi almaya başladım
Sevgili Habib Neler Söyledi?
Sevgili Hocalarım, Hepinizi çok seviyoruz ilk hafta derse başladığımızda çok merak etmiştim ve ilk gün çok güzel geçti, sonra başım ağrımaya başladı ve dersten mutluluk almıştım ve hayatım değişti Hocam sizlerden teşekkür ederim , sizler çok iyi insanlarsınız
Sevgili Emin Neler Söyledi?
Ben ilk once nefes dersine katıldığımda hiç bir şey bilmiyodum ama sonra yavaş yavaş öğrendim sonra nefes hayatına çok güzel şeyler kattı, her hafta yeni hocalarla tanışıyorduk nefes hayatıma girdiğinde çok güzel şeyler oldu artık daha rahat nefes alabiliyorum ve daha rahat koşabiliyorum .Nefes sayesinde çok güzel şeyler öğrendim ve daha çok hoca tanıma fırsatım oldu. Ben bu nefes dersini herkese tavsiye ediyorum, nefes almak iyi çünkü sağlığımıza çok yararlı ve etkili. Ben belki bir sporcu olursam nefes o zaman çok yararlı olacak.

Çalışmalarda bana destek veren, çocukları dostlukları ile ısıtan Esra E, Melda, Esra K, Banu C, Gökhan, Wilna, Gülay, Banu T, Deniz, Duygu, Arzu, Uygar, Nuray, Özden’e çok teşekkür ederim. Siz olmasaydınız başaramazdım. İyi ki vardınız.

Sevgiler
Sibel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder