20 Temmuz 2010 Salı

ÇEVRENİZDEKİ HER ŞEY SİZİ SİZE ANLATIYOR.




Evet çevrenizdeki her şey sizi size anlatıyor. Seçimleriniz, bakış açınız, etrafınızda insanların seçimi, okuduğunuz kitaplar , haberlerde dikkatinizi çeken konular, seçtiğiniz filmler, diziler , seçtiğiniz sporlar, yemekler, hemen hemen hepsi.....

Hadi canım ne diyorsun demeyin, Deneyin. Ne demek istediğimi kendi yemek seçimlerimden bir kaç örnek vererek anlatmak istiyorum

Kendimi tanıma yolunda ilerlerken yemek seçimlerimin de buna paralel değiştiğini farkettim. Örneğin; eskiden sebze yeme alışkanlığım yoktu. Bu alışkanlığın yaşam tarzım ile bağlantısı enteresandı. Evde yeşil çicek yetiştiremezdim. Hemen solarlardı. Şimdi ise bir çok sebze çeşidi hayatımta ve evdeki yeşil çiçeklerim hiç solmuyor. Hatta bu çiçek açmaz dedikleri bitkinin çicekleri açıyor.

Eskiden sadece bilinen yemekleri yer, değişik yemekleri yemeyi denemezdim.
Yeni yemek çeşitlerini denemek söz konusu olduğunda ağzımdan kocaman bir “ HAYIR” çıkardı. Örneğin hint yemekleri, bana çok ağır kokulu gelir yanında bile duramazdım. Şimdi ise tam tersi, değişik yemek türlerini tatmak benim için ayrı bir zevk oldu. Yeni şeyleri denemenin, yeni insanlarla tanışmanın tadını çıkarıyorum. Kontrolü, öfkemi, kızgınlığımı dönüştürdükçe; yeniyi, daha önce hayatımda olmayanı denemek daha kolay ve eğlenceli oldu.

Baharatlarla olan ilişkim ise başka bir hikaye... Sadece kekik, nane, tuz, biber hayatımda iken şimdi, hayatımda tüm baharatlar var. Çünkü kendimi farklı duyguları hissetmeye açtım. Bu yeni hislerin tatları da fena değil, hatta çok neşeli ve supriz dolu....

Son örneğim; Lavanta . Esiden lavantadan nefret ederdim. Lavantanın olduğu yerlerde durmaya bile dayanamazdım. Sanki eskimiş, toz kokusu gelirdi burnuma. Halbuki lavanta; benim hissettiğimden farklı olarak huzur ve sakinlik verir ve kadın enerjisini temsil eder. Şimdi ise lavantanın bir numaralı hayranlarındanım. Artık huzurlu bir yaşamım var. Barışı içimde hissedebiliyorum ve evimin her tarafını lavanta yağı ve lavanta kremleri istila etmiş durumda. Bu da gerçekten de huzuru seçtiğimi ve kadınlığıımı hissedebildiğimi gösteriyor.

Bütün bu bilgilerden sonra kendi yaşamınızı sondajlama oyununu oynamaya ne dersiniz ? Bilmece çözmeyi seviyorsanız bu oyun tam size göre, hem de bir sürü ipucu hazır nazır hemen yakınınızda yani kendinizde. Bilmeceyi çözdükçe hem kendinizi hem de çevrenizde yarattığınız dünyayı daha iyi tanımaya başlayacaksınız. Her şey daha kabul edilebilir hale gelecek. Bunun içinde öncelikle hayatınızı gözden geçirin; yukarıda yazdıklarıma benzer deneyimlerinin olup olmadığını şöyle bir listeleyin. Tıpkı bilmece çözer gibi , bakalım nelerin farkına varıyor olacaksın.

Çevrenize bakın, Tesbitlerinizi yapın ve hepsini bir kağıda yazın ve ;

Bu seçimim ve/veya alışkanlığımın ;

- Bu seçim ve/vey alışkanlık nasıl bir şey? Neleri anımsatıyor? Neleri temsil ediyor?
- Bana kendimle ilgili ne anlatıyor? Neyi anımsatıyor?
- Hayatımdaki nelerle bağlantısı olabilir ?

Bağlantıyı tesbit ettikten sonra ;

- Bu bilgi ile ne yapmak istiyorum. Hayatımda halen tutmak istiyor muyum? Yoksa vazgeçebilir miyim?
- Hayatımda tutarsam sonuçları ne olur? Bu sonuçları hoşuma gider mi? Bu soruyu yanıtlarken olabilecekleri imgelemeniz çok iyi olur. Daha iyi sonuca varır ve hatta daha çok eğlenirsiniz.
- Hayatımdan çıkarttırsam sonuçları ne olur? Bu sonuçlar hoşuma gider mi? Bu soruyu da yanıtlarken aynı şekilde muhtemel sonuçları imgelemeniz çok iyi olur.


Şu an yaptığınızdan başka bir şey yapmak her zaman insana iyi gelir. Kişinin bireysel farkındalığını arttırır. Hadi başlayın. İsterseniz sonuçları burada benimle paylaşın
Bekliyorum

Sevgiler

Önemli:
Özellikle hayatınızda bir takım şeyler iyi gitmiyor ise aradığınız ilişkiyi bulamadınız ise ; Tüm bunların çözümü kendinizi tanımakta n ve sevmekten geçiyor. Kendinizi sevmezseniz karşınıza çıkanı da sevemez hayatınıza alamazsınız. Yoksa siz hala karşınıza çıkanın sizden farklı biri olduğuna mı inananlardansınız ?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder