29 Haziran 2016 Çarşamba

Barış İçin Alan Açmaya Var Mısınız?



Yaşadığımız tatsız olaylar sebebiyle bu haftaki yazımda barıştan bahsetmek istiyorum. Size bir teklifim var.  Hep birlikte, barışın olduğu bir dünyayı hayal etmeye ne dersiniz?

Çoğumuz barışı hayal etmek yerine yapılanları lanetlemeye daha fazla zaman harcıyor... Bunda bir sorun yok. Fakat enerjilerle ilgili şu gerçeği de göz ardı etmemek gerekir. Evrende var olan enerjiyi bizler belirliyoruz. Buna da evrensel bilinç deniyor. İyi şeyler yapıldığında iyi, köyü şeyler yapıldığında ise kötü şeyler oluyor...... Bu yüzden de şu an yaşanılan olayların tam zıddı olan barışı hayal etmek yanlış değildir. Çünkü her şey bir hayalle başlar.. Geçmişte büyük şeyleri yaratan Edison, Einstein gibi insanlar, önce hayal ettiler sonra da bu hayallerini gerçekleştirdiler.  

Evimizin yolunu bulmak için bile önce yolun hayalini kuruyoruz. Hadi, şimdi, şu an çektiğimiz bu acıyı fırsata çevirelim, sınırların olmadığı, hırsın, açgözlülüğün  olmadığı, herkesin barış içinde yaşadığı bir dünyayı imgelemek için itici güç olarak kullanalım, hayatımızda barış dolu daha güçlü adımlar atmak için fırsat yaratalım. Öyle ki, mülkiyet kavramının, sınırların olmadığı, hırsın, açgözlülüğün olmadığı, paylaşımın hiç eksilmediği bir dünya hayal edelim. Bu sözler tabii ki bana ait değil, bu sözler, John Lennon’a ait.

John Lennon, İmagine şarkısının son dörtlüsünde barışı hayal etmekle ilgili şunları söylüyor... 
“ Belki benim hayalci olduğumu düşünebilirsin, ama ben tek değilim,
Umarım bir gün sen de bize katılırsın ve dünya tek vücut olarak yaşar”

Evet belki benim hayalci olduğumu düşünebilirsin... Ama olsun.. ben de bir gün bana katılacağınıza inanıyorum. Hadi, herkesin barış içinde yaşayacağı bir dünyayı hayal etmeye başlayalım. Belki bir şeylerin değişmesinde bizim de parmağımız olur..

İmgelemenizi kolaylaştırmak için..John Lennon'dan İmagine..

Her Daim Sevgi ve Işıkla
www.nefestr.com


 Imagine theres no heaven/Cennetin olmadığını hayal et

Its easy if you try /Eğer denersen bu kolay
No hell below us /Altımızda cehennem yok
Above us only sky /Üstümüzdeyse sadece gökyüzü var
Imagine all the people/Hayal et bütün insanların
living for today... /bu gün için yaşadığını...
Imagine theres no countries /  Hiç ülke olmadığını hayal et
It isnt hard to do /Bunu yapmak zor değil
Nothing to kill or die for /Öldürecek ve uğruna ölecek bir şey yok
No religion too /Ve din de yok
Imagine all the people /Hayal et bütün insanların
living life in peace... /hayatı barış içinde yaşadığını
Imagine no possesions /Mülkiyetin olmadığını hayal et
I wonder if you can /Yapabilir misin merak ediyorum
No need for greed or hunger /Hırsa ve açgözlülüğe gerek yok
A brotherhood of man /İnsanların kardeşliği
Imagine all the people /Hayat et bütün insanların
Sharing all the world... /Tüm dünyayı paylaştığını
You may say Im a dreamer /Benim bir hayalci olduğumu söyleyebilirsin
but Im not the only one /ama tek ben değilim
I hope some day youll join us / Umarım bir gün sen de bize katılırsın
And the world will live as one /Ve dünya tek vücut olarak yaşar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder